Czerwiec 2010

 
Przegląd prasy 2010


Styczeń 2010
Luty 2010
Marzec 2010
Kwiecień 2010
Maj 2010
Czerwiec 2010
Lipiec 2010
Sierpień 2010
Wrzesień 2010
Październik 2010
Listopad 2010
Grudzień 2010


29 czerwca 2010r.
Z Joanną Grzegorczyk – dietetykiem, rozmawia Sonia Gruszka

LATEM JEDZMY LŻEJ...

Ale nie zapominajmy również o piciu. Gdy dokuczają nam wysokie temperatury często tracimy apetyt. Jest to naturalna reakcja naszego organizmu, bowiem zapotrzebowanie na energię latem jest mniejsze niż zimą. Mimo braku apetytu powinniśmy jeść pięć mniejszych posiłków na dobę. Unikać należy ciężkostrawnych, smażonych potraw na rzecz dużej ilości warzyw i owoców, które powinny  znaleźć się w każdym posiłku. Z napojów polecane są te zimne, a szczególnie woda mineralna.  Ma ona te zalety, że skutecznie ugasi pragnienie i dostarczy niezbędnych składników mineralnych, utraconych wraz z potem. Pamiętajmy, że osoby pracujące cięzko fizycznie i na świeżym powietrzu muszą wypijac więcej płynów. Brak odpowiedniego nawodnienia organizmu może skutkować bólami głowy, osłabieniem a nawet omdleniami.



25 czerwca 2010 r.
SUPERIOR TASTE AWARD 2010 – NAGRODA NAJLEPSZEGO SMAKU DLA „PIWNICZANKI”

Naturalna woda mineralna "Piwniczanka" otrzymała prestiżową nagrodę - Superior Taste Award 2010. Wyróżnienie jest przyznawane przez Międzynarodowy Instytut Smaku i Jakości (iTQi), który zrzesza kucharzy i specjalistów w dziedzinie potraw i napojów. Nagroda jest przyznawana produktom spełniającym wymagania jury w dziedzinie smaku. W corocznym teście biorą udział setki produktów sprzedawanych w sklepach spożywczych z ponad 60 krajów. Bezstronność testu jest gwarantowana przez: brak możliwości porozumiewania się członków jury, prezentacje produktów bez identyfikacji oraz losowy skład grupy sędziów oceniających. Tym samym doceniono niezwykły smak "Piwniczanki", która dostrzegana jest także na wielu targach i wystawach branżowych, w których bierze udział.



18 czerwca 2010 r.
POLACY ZWRACAJĄ UWAGĘ NA POCHODZENIE WODY BUTELKOWANEJ

Co drugi polski konsument zwraca uwagę na źródło pochodzenia kupowanych produktów spożywczych. Przeszło połowa (55%) sprawdza informacje zawarte na etykietach. Choć wciąż ważna jest cena, jakość staje się coraz istotniejszym czynnikiem wpływającym na wybór produktów spożywczych - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Kropli Beskidu (Coca-Cola) - podaje serwis NowoczesnaFirma.pl
Ośrodek badania opinii przeprowadził ogólnopolskie badanie na reprezentatywnej próbie 1000 polskich konsumentów. Celem badania było poznanie opinii Polaków, czy kierują się źródłem pochodzenia podejmując
decyzje zakupowe, dotyczące wybieranych przez siebie produktów, w tym także wód butelkowanych.
Wyniki badań pokazały, że polscy konsumenci podejmując decyzje o zakupie wód butelkowanych najczęściej zwracają uwagę na ich cenę, ale jednocześnie coraz częściej zaczynają przywiązywać wagę do jakości wody i źródła jej pochodzenia (44% badanych). Istotnymi czynnikami wpływającymi na ich decyzje o zakupie wody są także jakość (26%) skład mineralny (24%) smak (24%) oraz markę (24%). Na jakość i zawartość minerałów uwagę najczęściej zwracają kobiety z wyższym wykształceniem zamieszkujące duże miasta. Cenę najczęściej wskazywały osoby młode w wieku 15-29 lat, z wykształceniem zawodowym, mieszkańcy wsi.
Źródło: nf.pl



14 czerwca 2010 r.
Anna Niedzielska

WODA ZDROWIA DODA

Artykuł przedstawia wybrane składniki mineralne i ich wpływ na zdrowie. Omówiono prozdrowotne działanie: magnezu, wapnia, wodorowęglanów, sodu, chlorków i jodu na organizm człwieka. Należy jednak pamiętać, że woda ma działanie profilaktyczno-zdrowotne dopiero wtedy, gdy podane składniki mineralne
występują w określonych, wysokich stężeniach.



12/13 czerwca 2010 r.
ODKREĆ – ZDUŚ – SEGREGUJ EKOLOGICZNA KAMPANIA SPOŁECZNA

Wystartowała ogólnopolska kampania ekologiczna pod hasłem „Odkręć-Zduś-Segreguj”. Akcja jest wspólnym pomysłem Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich, producenta Staropolanki oraz Agencji Reklamowej adStone. Stanowi odzew na pojawiającą się coraz większą ilość zużytych butelek PET, które są wyrzucane bez wcześniejszego zgniecenia, a tym samym zajmują dużo miejsca i generują większe koszty ich transportu.  Przesłaniem kampanii jest promowanie zbiórki i recyclingu butelek PET a także propagowanie postaw proekologicznych, zwłaszcza u młodych osób. Więcej o tej kampanii można dowiedzieć się
tutaj.


 

Top