Marzec 2017

Przegląd prasy 2017 r.
Marzec 2017


29.03.2017 r

PIJ WODĘ TAK, BY...NAPRAWDĘ DZIAŁAŁA
Magazyn "Tina"  przedstawia zalecenia dotyczące właściwego nawadniania. Aby pic wodę, tak by przynosiła efekty zdrowotne dla naszego organizmu, należy robić to świadomie i wybierać odpowiedni rodzaj wody dla siebie.Najlepiej byłoby pić wodę co 30-40 minut w ilościach około 85 ml, ponieważ dzieki temu nasze narządy mogą właściwie funkcjonować. Zawsze też warto sięgać po wodę po wizycie w toalecie. Nie wolno też zapominać o pici wody w czasie wysiłku fizycznego. Do regularnego picia eksperci polecają także wodę o nie mniejszej mineralizacji niż 500 mg pierwiastków na litr.



27.03.2017 r

DOBRY NAWYK PICIA WODY
Tygodnik "Wprost" wraz z nadejściem wiosny w rubryce poświęconej zdrowiu, promuje zdrowy nawyk picia wody. Brak tego nawyku jest w naszym społeczeństwie bardzo widoczny, gdyż jak możemy przeczytać w artykule jedynie 44 procent kobiet i jeszcze mniej, bo jedynie 22 procent mężczyzn spożywa w ciągu dnia 2 litry płynów. Chętniej niż po wodę sięgamy po słodkie napoje, niekiedy mylące są dla nas same produkty dostępne na półkach np. tzw wody smakowe, które w rzeczywistości są napojami i to z dodatkioem cukru i aromatów oraz konserwantów. Problem picia zbyt małej ilości wody dotyczy także dzieci, jednak za to co piją najmłodsi odpowiadają głównie dorośli. Aby wyrobić w dzieciach zdrowy nawyk picia wody, który pozostanie z nimi na następne lata, to dorosli muszą dać im przykład i zadbać o obecność wody, a nie słodzonych napojów w domu. 



24.03.2017 r
Dariusz Bartoszewicz

PIJ KRANÓWKĘ. MYŚL O SOBIE I WIELORYBACH.
W stołecznym wydaniu "Gazety Wyborczej" ukazał się artykuł, o kuriozalnym wręcz, widocznym powyżej tytule. Autor artykułu zachęca do picia warszawskiej kranówki, czego oczywiście zabronić mu nie można,a wręcz należałoby pochwalić, że stołeczna kranówka jest taka smaczna. Jednak to co razi w omawianym artykule to stronniczość. Przedstwienie producentów wód jako trucicieli środowiska, jako wprowadzających do obrotu butelki pet, obarczając ich jakby odpowiedzialnością za to, że Polacy używają butelek PET jako rozpałki do pieców...W artykule przecztać możemy także, że butelki PET pływające w morzu połykają wieloryby, że butelki wrosły już w górski krajobraz. Jednak czy jedynie butelki po wodzie są głównymi śmieciami, które zanieczeszczają nasze środowisko? Przecież większość produktów kupujemy w opakowaniach,a to czy trafiają one do koszy na śmieci czy są bezmyślnie wyrzucane gdzie popadnie, jest winą ludzi, a nie producentów. Woda mineralna to nie taka sama woda jak woda kranowa. W każdej wodzie są jakieś składniki mineralne, jedynie woda destylowana jest ich pozbawiona, jednak jest znaczna różnica dla naszego zdrowia i samopoczucia czy pijemy wodę mineralną, która zawiera 50 i więcej mg magnezu w 1 litrze, a wodą z kranu, która w przypadku warszawskiej, ma tego magnezu 13,4 mg w jednym litrze. Zawartość minerałów to jedno, drugie to zasadnicza różnica w pochodzeniu, wody butelkowane to wody pierwotnie czyste pochodzące z głębokich warstw hydromineralnych i nie są uzdatniane w przeciwieństwie do wód wodociągowych.
Omawiany artykuł pokazuje kranówkę tylko z jednej strony, tej najlepszej, zaznaczając, że wodociągi odpowiadają tylko za wodę do zaworu przy budynku, a jeśli mamy złej jakości wodę z kranu to tylko wina administratora budynku. Na końcu artykułu znajduje się...reklama pikniku organizowanego przez warszawskie wodociągi.
Cieszy fakt, że woda wodociągowa jest w Polsce coraz lepszej jakości, smuci fakt, że temat wód przedstawiamy jest tak nieobiektywnie w prasie, która powinna być przecież obiektywna.



23.03.2017 r

jm
NADAL PIJEMY ZA MAŁO WODY 
W "Gazecie Olsztyńskiej" przeczytać możemy alarmujący artykuł - nadal pijemy za mało wody oraz spożywamy zbyt mało płynów ogólnie w ciągu dnia. Badania TNS Polska pokazują, że średnio w ciągu dnia spożywamy zaledwie 1,65 L płynów (zalecenie dla osób dorosłych o umiarkowanym wysiłku fizycznym to 2-2,5l płynów), z czego zaledwie 28% stanowi woda. Takie dane są alarmujące, a dietetycy przypominają, że to stanowczo za mało!



22.03.2017 r
K

JAK ZADBAĆ O KONDYCJĘ?
W tygodniku "Temi" przeczytać można artykuł poświęcone zdrowiu i kondycji w okresie przesilenia wiosennego. Niedobór składników mineralnych daje nam się we znaki w postaci osłabienia i złego samopoczucia. Uzupełniać należy je dietą i odpowiednią wodą. Woda oczyszcza nasz organizm z toksyn, ułatwia trawienie,a dzięki składnikom mineralnym poprawia samopoczucie i dodaje energii.

Top