'; foreach($module->list as $v) { if($v->checked) { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } elseif($v->selected) { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } else { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } if (!empty ( $v->subsites )) { $txt .= ''; } $txt .= '
  • '; } $txt .= ''; ?> '; foreach($module->list as $v) { if($v->checked) { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } elseif($v->selected) { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } else { $txt .= '
  • ' . $v->linkName. ''; } if (!empty ( $v->subsites )) { $txt .= ''; } $txt .= '
  • '; } $txt .= ''; */?> list):?> list as $k=>$v):?> list[$k+1])):?>

    Przegląd prasy 2009

    Styczeń 2009
    Luty 2009
    Marzec 2009
    Kwiecień 2009
    Maj 2009
    Czerwiec 2009
    Lipiec 2009

    Sierpień 2009
    Wrzesień 2009
    Październik 2009
    Listopad 2009
    Grudzień 2009
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     


    25/26 kwietnia 2009 r.
    PIJ PIWNICZANKĘ CODZIENNIE

    Artykuł o naturalnej wodzie mineralnej Piwniczanka, zawierającej wszystkie istotne mikroelementy, takie jak magnez, wapń, wodorowęglany, sód i chlorki, w ilości, która ma pozytywy wpływ na zdrowie człowieka. Trzeba również wspomnieć o idealnych wręcz proporcjach magnezu i wapnia 1:2, co gwarantuje doskonałe ich wchłanianie i działanie na organizm. Duża część artykułu została poświęcona opisowi kilku cennych wskazówek pomagających w prawidłowym wyborze wody butelkowanej. Jest to tym samym włączenie się w misję programu Woda dla Zdrowia, który ma służyć zdobywaniu wiedzy na temat wody, uświadomieniu jak ważną rolę spełnia i pomagać w świadomym jej wyborze. Naturalna woda mineralna Piwniczanka jest uczestnikiem programu Woda dla Zdrowia, a właściwości tej wody mogą być idealnym przykładem na to, jaka powinna być woda mineralna o działaniu profilaktyczno-zdrowotnym. Więcej o Piwniczance >>>



    24/26 kwietnia 2009 r.
    Patrycja Otto

    CISOWIANKA REZYGNUJE Z PRODUKCJI NAPOJÓW

    Jak dowiedziała się Gazeta Prawna, Cisowianka zamierza wycofać się z produkcji napojów (czyli potocznie zwanych wodami smakowymi). Cisowianka stawia na zdrowie, dlatego skupia się na naturalnej wodzie mineralnej. Jej siłą jest przystępna cena, o 30% niższa od konkurencji. Firma zainwestuje w tym roku 23 mln zł w zakład produkcyjny w Nałęczowie Zdroju. Dyrektor Generalny spółki Polskie Zdroje, Leszek Rodak, spodziewa się w tym roku dalszego wzrostu kategorii wód mineralnych w Polsce, rzędu kilku procent.


    23 kwietnia 2009 r.
    Jacek Niedźwiecki

    EVITĘ SPRZEDAM. PILNIE!
    Wytwórnia wody mineralnej w Biskupcu, gdzie produkowana była słynna Evita została wystawiona na sprzedaż za 9 milionów złotych. W swojej 16-letniej historii przeżywała okresy świetności, gdy zatrudniała ponad 200 osób, ale także dwa bolesne upadki. Fabryka zaczęła produkcję "Evity" w 1993 roku. Przez kolejne lata produkcja rosła, a "Evita" zdobywała kolejne rynki. W 1999 roku zatrudnionych w sezonie było ponad 200 osób. Po raz pierwszy kłopoty spółki zaczęły się pod koniec lat 90-tych. Urząd Kontroli Skarbowej stwierdził, że większość transakcji handlowych, które w 1998 roku przeprowadziła firma, była fikcyjna.

    Biskupiecki zakład musiał zwrócić skarbówce 16 mln zł nienależnego zwrotu podatku VAT plus drugie tyle kar i odsetek. Szefostwo spółki odwołało się do Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Zakład upadł po raz pierwszy. Prezesa "Evity" podejrzewano też o przeprowadzanie pozornych transakcji handlowych. Według urzędników skarbowych miały one doprowadzić do wyłudzenia dziesiątek mln zł podatku VAT i refundacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. "Evita" wróciła do gry w 2005 roku, gdy produkcję wody wznowiła tam spółka Sesa Polska, nowy właściciel zakładu. Niestety w ubiegłym roku zakład ogłosił upadłość, a 74 pracowników wylądowało na bruku. Nieruchomość jest wystawiona na aukcji internetowej za 9 milionów złotych.


    22/28 kwietnia 2009 r.
    maw

    Z GRABNIKA DO USA

    Spółka Quincepol chce w Grabniku (gm. Krasnobród) uruchomić rozlewnię wody mineralnej. Jan Danilczuk, prezes spółki (z polsko-amerykańskim kapitałem) twierdzi, na podstawie wyników badań laboratoryjnych, że woda z tamtejszych źródeł jest jedną z lepszych.Inwestycja ma ruszyć jesienią tego roku. Woda z Grabnika ma trafić przede wszystkim na zagraniczne rynki, m.in. amerykański.


    21 kwietnia 2009 r.
    WODA CO ZDROWIA DODA

    W dodatku do dziennika Nowości, mowa jest o pochodzącej ze źródła solankowego naturalnej wodzie mineralnej wysokozmineralizowanej Krystynka. Opisano tu wiele zalet tej wody produkowanej już od 1902 roku. Jest ona bowiem idealna dla osób pracujących w warunkach wzmożonego wysiłku fizycznego bądź narażonych na działanie wysokiej temperatury. Przez wiele lat była ona często wykorzystywana w hutach, kopalniach, elektrowniach itd. Woda mineralna Krystynka jest również polecana dla ludzi czynnie uprawiających sport. Charakteryzuje się lekko słonawym smakiem. Najlepiej smakuje schłodzona. Więcej o Krystynce na stronie jej poświęconej >>>


     

    17 kwietnia 2009 r.
    NAUKOWA DEBATA O WODZIE , ŚCIEKACH I ODPADACH

    Prezentacja i ocena osiągnięć w dziedzinie inżynierii środowiska jest celem XII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej z cyklu "Woda - Ścieki - Odpady w środowisku", organizowanej w dniach 22-23 czerwca przez Instytut Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego (UZ). W piątek, 15 maja, mija ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń uczestnictwa w obradach. Uczestnicy spotkania będą rozmawiali m.in. na temat dystrybucji i uzdatniania wody, metod oceny ilości i jakości ścieków, współpracy systemów kanalizacji z oczyszczalnią ścieków, technologii w oczyszczaniu ścieków miejskich, gospodarki osadami ściekowymi, biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz przepisów i uwarunkowań prawnych. Współorganizatorami debaty są: Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych (oddział Zielona Góra) i Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Zielonej Górze. Honorowy patronat objęli prezydent Zielonej Góry i rektor UZ. Szczegóły dotyczące udziału w zjeździe można znaleźć na stronie www.iis.uz.zgora.pl.


    11/13 kwietnia 2009 r.
    Tadeusz Wojtaszek

    O WŁAŚCIWOŚCIACH WÓD MINERALNYCH

    Czy każda woda w butelce jest wodą mineralną? Nie, nie każda! Niestety, wielu producentów nazywa tak swoje wyroby. Jest to pozostałość po nieprecyzyjnych przepisach sprzed kliku lat, jak również zwyczaju, jaki przywędrował z krajów zachodnich, gdzie każdą wodę wydobywaną spod ziemi nazywano „wodą mineralną”. – Ale żeby woda miała prawo nosić nazwę „mineralna”, powinna zawierać składniki mineralne pokrywające co najmniej 15% dziennego na nie zapotrzebowania. Więcej >>>


    7 kwietnia 2009 r.
    Roman Wieczorkiewicz

    SEZONOWOŚĆ SPRZEDAŻY WÓD MINERALNYCH WYNOSI 40 PROCENT

    - Na rynku wód mineralnych oraz napojów co roku odnotowujemy duże wzrosty sprzedaży w okresie od maja do września. Różnica wynosi około 40 proc. Wahania między sezonem letnim i zimowym są "od zawsze", choć od pewnego czasu amplituda ta maleje - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Nowotarski, Naczelny Dyrektor Handlowy, Ustronianka. Zdaniem dyrektora Nowotarkiego, sezonowość ta wynika przede wszystkim z klimatu. Większość traktuje wodę mineralną i napoje jako produkty orzeźwiające a nie jako element diety. - Uważam, że sezonowość sprzedaży wód mineralnych na pewno będzie się zmniejszać.

    W ciągu ostatnich lat zmieniły się nawyki żywieniowe Polaków. Zaczynamy coraz bardziej dbać o zdrowie, sięgamy po zdrową żywność. W związku z tym coraz więcej pijemy wody mineralnej i źródlanej - również poza sezonem letnim - mówi Jerzy Nowotarski. Ustronianka podejmuje różnorakie działania aby ją zminimalizować. - Przede wszystkim wprowadzamy innowacje produktowe, podejmujemy odpowiednie działania marketingowe. Staramy się kierować nasze produkty do konkretnych grup klientów - np. do dzieci, sportowców, ludzi żyjących „w biegu" - wymienia dyrektor Nowotarski. Obecnie Ustronianka posiada 3 zakłady produkcyjne, w których produkowana jest Naturalna Woda Mineralna "Ustronianka", "Czantoria" oraz napoje "Grappa".


       

    4/5 kwietnia 2009 r.
    Katarzyna Zawadzka

    GDY CHCE SIĘ PIĆ

     

    Autorka zwraca uwagę na problem nadmiernego poczucia pragnienia. Może ona bowiem być jednym z symptomów problemów zdrowotnych takich jak: nadczynność tarczycy, schorzenia nerek czy cukrzyca. Nadmierne uczucie pragnienia może doprowadzić do przewodnienia organizmu. Zdarza się to jednak bardzo rzadko, głównie u sportowców pijących olbrzymie ilości wody. Przeciętny człowiek zwykle dostarcza tych płynów za mało do organizmu. Wniosek z tego taki, że płyny uzupełniać musimy, dobrze wyrobić w sobie nawyk picia wody. Trzeba jednak zawsze dodatkowo obserwować swój organizm, by móc zauważyć i w odpowiedni sposób reagować na pojawiające się problemy.


     4 kwietnia 2009 r.
    Jan Rogóż

    O POŻYTKU WODY

    Ludzkość kocha zagadki, gotowa wleźć w najmniejszą mysią dziurę byle odkryć jakąś nową tajemnicę. Tymczasem wokół nas pełno jest zdumiewających zjawisk, które ignorujemy, bo uznajemy je za banalną oczywistość. Dlatego mało kogo skłania do dociekań i filozoficznej refleksji fakt, że oto dwa pospolite pierwiastki o gazowej postaci, w połączeniu tworzą płynną acz nieskomplikowaną strukturę chemiczną bez której nie ma życia. Woda, bo o niej mowa, jest ową cudowną pramaterią z której, jak utrzymują kosmogonie wszystko się wzięło.  Czytaj dalej >>>


     

    Top