wody mineralne

Wody mineralne, przeznaczone do sprzedaży pochodzą z ujęć podziemnych posiadają swą pierwotną czystość. Naturalne wody mineralne nasycone są w sposób naturalny składnikami mineralnymi, które wypłukiwane są z różnych warstw geologicznych. W zależności od stopnia nasycenia w składniki mineralne, dzielą się na następujące grupy:

1. Wody mineralne wysokozmineralizowane - o mineralizacji powyżej 1500 mg/l, w wodach butelkowanych zazwyczaj do 4000 mg/l. Są to tzw. wody twarde, zawierające znaczne ilości składników mineralnych, które niwelują ich niedobory w organizmie. Składniki mineralne pełnią bardzo ważne funkcję w procesach metabolicznych, a ich niedobory powodują różne choroby i schorzenia. Niwelowanie tych niedoborów poprzez picie wód mineralnych jest jedną z najlepszych form dostarczania ich organizmowi człowieka. Dzięki temu naturalne wody wysokozmineralizowane pełnią ważną funkcję profilaktyczno-zdrowotną.

2. Wody mineralne średniozmineralizowane - o mineralizacji od 500 do 1500 mg/l. Są to wody o umiarkowanej ilości i składników mineralnych, ich pozytywną cechą jest to, że nie naruszają równowagi elektrolitycznej w organizmie, dlatego można je pić w dowolnej ilości w celu gaszenia pragnienia. Posiadając jednak niewielką ilość soli mineralnych, są smaczniejsze od wód o niskiej mineralizacji i wód źródlanych.

3. Wody mineralne niskozmineralizowane - o mineralizacji poniżej 500 mg na litr. Mogą one być kwalifikowane jako „naturalne wody mineralne – niskozmineralizowane” lub jak dotychczas „wody źródlane”. Posiadają one niewielkie ilości składników mineralnych, które nie mają znaczenia dla organizmu człowieka. Wody takie odpowiednie są m.in. do przyrządzania posiłków i napojów dla niemowląt, oraz podawania małym dzieciom. Są alternatywą dla nie zawsze dobrych wód wodociągowych i powinno się ich używać przede wszystkim do użytku domowego - gotowania potraw, parzenia kawy, herbaty i ziół, rozcieńczania koncentratów soków i syropów. Mają tę pozytywną właściwość, że bardzo dobrze rozpuszczają produkty, z których przygotowuje się posiłki, wydobywając z nich potrzebne do celów odżywczych składniki pokarmowe. Takie wody można też pić w niewielkich ilościach w celu ugaszenia pragnienia, ale picie ich w większej ilości nie jest korzystne dla zdrowia, ponieważ rozrzedzają elektrolity znajdujące się w organizmie i mogą naruszyć jego równowagę wodno-elektrolitową. 

Top